En el Valle de Himnos ~ Infine... siamo un quartiere...!!!
Nella Valle degli Inni
~ Por fin ... somos un barrio ...!!!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με τη βοήθεια του Πανοικτίρμονος Θεού , από σήμερα είμαστε και πάλι κοντά σας ,μετά από τη διετή απουσία στην μπλογκόσφαιρα.
Με την επιστροφή μας , σας ανακοινώνουμε την διάθεση , να αποκτήσει το ιστολόγιό μας και άλλους συντάκτες για την καλλίτερη ενημέρωση και
πνευματική βοήθεια των αναγνωστών μας .
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι , όπως συμπληρώσουν τη φόρμα επικοινωνίας (κάτω δεξιά).

Σας περιμένουμε με χαρά!

Θεοτόκης
21/11/2014

ΤΕΛΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Όσο με ωφέλησαν οι αρρώστιες , δε με ωφέλησε η άσκηση που , σαν μοναχός , έκανα τόσα χρόνια.
Γέρων Παΐσιος

Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Α΄ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΥΛΟΥ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ Β΄


     

Του  πρωτ. Νικολάου Φαναριώτη , εφημερίου του Ι.Ν. Οσίου Λουκά Πατρών

                 



Η Κόρινθος της εποχής του Παύλου ήταν ακόμα χειρότερη και από την εποχή των φιλσόφων του Ε΄π.χ. αιωνος ,του Διογένη, του Πλάτωνα ,του Σωκράτη κλπ


που έζησαν αιώνας πολλούς πριν. Ήταν και τότε μεγάλη διαφθορά αλλά στην εποχή του Παύλου είχε φτάσει στο απροχώρητο. Η Ιστορία λεει τα εξής : το 146 π.χ. ύστερα από πολεμική σύγκρουση με τους Ρωμαίους ,και αφού νικήθηκαν οι Κορίνθιοι ,ο Ρωμαίος στρατηγος Μώμιος ,κατέστρεψε ολοκληρωτικά την Κόριν- θο.Την κατάστρεψε εκ θεμελίων ,έτσι ώστε για 100 χρόνια να μη φυτρώνει χορ- τάρι εκεί .Ας ακούσουμε το ιστορικό κείμενο , «τον Μώμιον ανήκουστον επι- δείξαντα αγριότητα .Εφόνευσε άπαντας τους πολίτας αυτής ,επώλησε ως ανδράποδα τας γυναίκας και τους παίδας αυτής, διήρπασε τα πολύ- τιμώτερα αριστοτεχνήματα της πόλεως ,για να κοσμήσει τον θρίαμβό του , και τέλος αφού επυρπόλησε την περίδοξον ταύτην πόλιν κήρυξε το έδαφος της επικατάρατον.» Κηρύχτηκε καταραμένος τοπος από τον κατακτητή και κανείς δεν τόλμησε επι 100 χρόνια να πάει να χτίσει σπίτι εκεί.


Τέτοιο οικτρό τέλος είχε η πλουσιώτερη και ακμαιότερη ,τότε, εμπορικως, των πόλεων της αρχαίας Ελλάδος .Αυτά εγιναν το 146 π.χ.


Αλλά το 44 π.χ. ο Ιούλιος Καίσαρας , με μια λέξη του ,την ανοικοδόμησε. Έδωσε διαταγή και ξαναχτίστηκε η Κόρινθος ,όχι βεβαία για τους κατοίκους της Κορίν- θου ,αλλά για να εγκαταστήσει Ρωμαίους αποίκους κα απελευθέρους που είχε ,


για δικό του λογαριασμό . Όταν βέβαια ο αυτοκράτωρ αποφάσισε ,κτίστηκε η Κόρινθος από τα ερείπια , και σαν ρωμαϊκή αποικία ,ειχε αυστηρά ήθη διότι οι Ρωμαίοι σαν σκληροτράχηλοι και πολεμιστές δεν είχανε, ιδίως οι πολεμιστές .


στα πρώτα χρόνια της αυτοκρατορίας τους , πολύ διαφθαρεί ,γιαυτό και νικού- σαν. Τότε λοιπόν ξεκίνησε με αυστηρά ήθη και κτίστηκε πάλι η Κόρινθος και επετράπη βέβαια και στους παλαιούς και στους περιοίκους να κτίσουν και αυτοι σπίτια εκεί ,για να ζήσουν μαζύ με τους Ρωμαίους. __Τότε ,ακριβώς διότι η θέση της ήτανε κλειδί ¨Οτι είναι σήμερα το Σουέζ , ήταν τότε η Κόρινθος γιατί ο περίπλους της Πελοποννήσου με τα πλοία που είχαν τότε, και με τα ναυάγια στον Κάβο Ντόρο, ήτανε πολύ κουραστικός ,και τα πλοια ,τα μικρά τουλάχι- στον,τα περνουσαν στο Σαρωνικό . Δηλαδή είχαν σκάψει ειδικά χαντάκια με επένδυση ξύλου ,τα άλειβαν με σαπούνια ,ξύγκια , και με ειδικά βαρούλκα , τροχαλίες κλπ τα περνούσαν από τον Κορινθιακο στονΣαρωνικο και αντιστρόφως .Γιαυτο υπήρχαν και δυό λιμάνια .Η απόπειρα για να ανοιχτεί η διώρυγα δεν είχε γίνει τότε . Ο Νέρων πρώτος σκέφτηκε να την ανίίξει, αργότερα ο Αδριανός ,του οποίου έχουμε και τις στήλες στην Αθήνα . Παρά ταύτα δεν τα κατάφεραν ,και μόλις το 1881 ως γνωστόν, κατορθώθηκε ανοίξει αυτή η διώρυγα που και σήμερα υπάρχει Επειδη λοιπόν ήτανε κέντρο η Κόρινθος άρχισε να μαζεύεται κόσμος . και όπως παλαιά,πολλά λεφτά είχαν συγκεντρωθει στην Κορινθο ,έτσι και τώρα πάρα πολλά χρήματα συγκεντρώθηκαν και πάλι. Σ΄αυτό συνέτεινε και ο ναός με τις χίλιες ιερόδουλες που επλήρωναν ακριβά στον Ναό της Αφροδιτης,για να τις έχουν .Έτσι το χρυσάφι των μεγιστάνων από όλη τη γή μαζευόταν εκεί .Ολα αυτά έκαναν ώστε να μαζευτει πολύς κόσμος πάλι στην Κόρινθο ,να φτάσει πολλές χιλιάδες ισως και εκατομμύριο . Ο δε κόσμος αυτός τώρα πλέον,δεν ήτανε ο παλαιός ελληνικός πληθυσμός , αλλα ήτανε κάθε καρυδιάς καρύδι . Βέβαια ή πρώτη ας πούμε μαγιά ,ήταν καλή . Ρωμαίοι στρατιώτες με τα ήθη τους και την οικογενειακή ζωή .αλλ΄αυτοι ,λίγο κράτηρσν . αμέσως έπεσαν μέσα Αφρικανοί ,μπήκανε Σύριοι ,μπήκανε εβραίοι απ΄όλα τα έθνη της γής ,τους δελέασαν ,παντρεύτηκαν τις κοπέλες τους, και σιγά σιγά το ρωμαϊκό στοιχείο εκφυλιστηκε εξαφανίστηκε και έμειναν οι Κορινθιοι σαν μειοψηφια , και όλες οι φυλές της γής .σαν οικονομικη δύναμη ,μετέφεραν κα την ακολασία τους . Είναι περίφημη ή ακολασία της ανατολής ,με την διεφθαρμένη εκείνη θεά την Αστάρτη που σκορπούσε τον θάνατο κα την ακολασία .Δεν ήτανε ή αρχαία εκεινη θεά των ελλήνων ή Αφροδίτη όπως τη είχανε στον Όλυμπο οι Έλληνες φιλόσοφοι και οι παλαιότεροι , που ήταν η θεά του ωραίου . Το καλλιτεχνικά ωραίο ήθελαν να απεικονίσουν εκεί ,όχι το προκλητικό, ούτε το διεφθαρμένο. αλλά η Αστάρτη η θεά εκείνη της Ασίας , ήτανε πολύ αισχρή ,και κατάφεραν να κρρατήσουν από την Αφροδίτη μόνο το όνομα και να λατρεύουν στην Κορινθο αντι της Αφροδίτης την Αστάρτην . Ητανε τόσο πολύ αισχρή αυτή ή θρησκεία και κυρίως βασιζότανε στο μεθύσι που προκαλείται από την σεξουαλική ακράτεια που έφτανε μεχρι δαιμονισμού και θεοποίησης των γεννητικών οργάνων. Μέσα σ΄αυτό το κλίμα ο Παύλος έφτασε από την Αθήνα στην Κόρινθο. Η βιομηχανία της πορφύρας ,η ταπητουργία ,και η κατσκευή των σκηνών είχαν μεταφυτευθεί εδώ από την ανατολή . __ Ο Ακύλας με το ανατολίτικο φιλόξενο πνεύμα του , άνοιξε του ξένου ,μόλις είδε εμπρός του ένα άστεγο ομοεθνή του και του παρου- σιασε τη σύζυγό του Πρίσκα η Πρισκιλλα .Ο Παυλος ,του άρεσε να τη λεει Πρίσκα , στις Πράξεις ο Λουκάς τη λεει Πρίσκιλλα . Αυτό το ζευγάρι πρωτοσυ -νάντησε ο Παύλος στην Κόρινθο . Έτσι άρχισε μια ωραία και μια από τις πιο καρποφόρες φιλίες που ειχε η ζωή του Παύλου και της νέας Εκκλησιάς . Εκείνο που τον έκανε να εκπλαγεί πιο πολύ ήταν όταν ανακάλυψε ότι ο Ακύλας και η Πρίσκιλλα ήταν ήδη Χριστιανοί. Τούτο βέβαια το συμπεραίνουμε από το γεγονός ότι ο Παύλος δεν αναφέρει αυτό το ζεύγος ανάμεσα αυτούς που βάπτισε στην Κόρινθο . Μια χριστιανική οικογένεια στην Κόριινθο . Δεν είναι λοιπόν παράδοξο ότι οι μοναδικοί ίσως χριστιανοί που ήταν στη πόλη, δέθηκαν μεταξύ τους και μοιράστηκαν ο ένας με τον άλλο ,οικία, εργασία και εισοδήματα ΄ηταν ομότεχνοι, γιατί και ο Παύλος έφτιαχνε σκηνές. η καινούρια φιλια ήταν για τον Παύλο ,από πολλές απόψεις ευλογημένη . Τον έκανε να στρέψει το βλέμμα του προς τη δύση. Η Ρώμη φανερώθηκε πιο έντονα μέσα στα μάτια του. Οι ευρείς ορίζοντες που του άνοιξε αυτή η συνάντηση και αυτή η κοσμούπολη, ήταν ότι χρειζοταν για το πνευμα του .


Η ζωή του ζεύγους αυτού, ήταν πολυκύμαντη ,και γεμάτη περιπέτειες . Γεννη- μένος ο Ακύλας στον Πόντο ,είχε εγκατασταθει στη Ρώμη οπου εξασκούσε το επάγγελμα του σκηνοποιού .Σήν αρχαιότητα το εμπόριο των σκηνών,επειδή κάθε ταξιδιώτης χρειαζότανε και μια σκηνή, είχε βιομηχανοποιηθεί . Ίσως τη σύζυγό του Πρίσκα να την γνώρισε στη Ρώμη . Το όνομα της το συναντούμε στη κρύπτη


των Ακυλλίων σε κατακόμβη της Πρισκίλλης στη Ρώμη .Φαίνεται ότι και οι δύο κατείχαν μόρφωση όχι τυχαία όπως φαίνεται από την στενή επαφή τους με τόν Παύλο και τον πολύ μορφωμένο Απολλώ. Το σπιτικό φαίνεται ότι το κυβερνούσε ή Πρίσκα .Σε τέσσερις από τις έξη περιπτώσεις αναφέρεται πρώτη .Έγινε μία από τις ηγετικές μορφές του χριστιανισμού . Καμιά γυναίκα από όσες υπεστή- ριξαν τον απόστολο στο κήρυγμα του δεν πήρε τέτοιον έπαινο όπως αυτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου