1 .Παύλος ,κλητός απόστολος
Ιησού Χριστού δια θελήματος Θεού,και Σωσθένης ο αδελφός , 2 .τη
εκκλησια του Θεού τη ούση εν Κορίνθω, ηγιασμένοις εν Χριστώ Ιησου ,κλητοις αγίοις ,συν πάσι
τοις επικαλουμένοις το όνομα του Κυρίου
ημών Ιησού Χριστού ,εν παντι τόπω αυτών τε και ημών΄ 3. χάρις
υμίν και ειρήνη από Θεού πατρός ημών και Κυρίου Ιησού Χριστού.
ΝΕΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
χαιρετισμος
1Eγώ ο Παύλος,
προσκαλεσμένος απόστολος του Iησού Xριστού με το θέλημα του Θεού, κι ο αδελφός
Σωσθένης, 2προς όλους εσάς που αποτελείτε την εκκλησία του Θεού στην Kόρινθο κι
έχετε αγιαστεί χάρη στον Iησού Xριστό κι έχετε κληθεί να είστε άγιοι μαζί με
όλους εκείνους, σε κάθε τόπο, που επικαλούνται το όνομα του Kυρίου Iησού
Xριστού, ο οποίος είναι Kύριος δικός τους και δικός μας. 3Eυχόμαστε να έχετε τη
χάρη και την ειρήνη το Θεό Πατέρα μας και τον Kύριο Iησού Xριστό.
ΣΧΟΛΙΑ
Είδαμε στην Εισαγωγή το περιβάλλον μέσα στο οποίο
αναπτύχθηκε η Εκκλησιία της Κορίνθου ,και μέσα στο οποίο ειχαν συμβεί όλα
εκείνα για τα οποία αναγκάστηκε να πάρει θέση ο Απόστολος Παύλος ,στην προς Κορινθίους
επιστολή του. Θλιβερά ήταν τα γεγονότα και άσχημα εκείνα, αλλά ο Θεος όπως
πάντοτε , από το πικρό βγάζει γλυκύ . Αρχίζουμε με το πρώτο Κεφαλαίο ,1ο στίχο
: 1 .Παύλος ,κλητός απόστολος Ιησού
Χριστού δια θελήματος Θεού,και Σωσθένης ο αδελφός , Είναι ο συνειθισμένος τρόπος με τον οποίον
άρχιζαν οι αρχαίοι την επιστολή τους .
Παρ΄ ολο όμως ότι ξεκινάει με ένα καθιερωμένο τρόπο επιστολογραφίας ,δεν
αφίνει ευκαιρία για να προ -ετοιμάσει το
σκοπό του , για τον οποίο έγραψε αυτή την επιστολή .Να τους τα πει δηλαδή , πλαγίως ,μαζί με το χαιρετισμό που
τους στέλνει στηναρχή , με τον τρόπο του. Και ο σκοπός ήτανε να τους θεραπεύσει
την αρχομανία και τον εγωισμό τους. Έτσι με το: Παύλος κλητός απόστολος τους
,αμέσως τους δηλώνει τα εξής : ότι αυτος είναι ο διδάσκαλος τους ,αυτός ίδρυσε
την εκκλησία της Κορίνθου .Και εν
τούτοις δεν προβάλλει για διδάσκαλος τους από την αξια του .Κλητός απόστολος
,δεν είναι η αξία του που τον έκανε διδάσκαλο και ιδρυτή της εκκλησίας τους
,δεν το πήρα μόνος μου ,ούτε μου το δώσατε σεις αλλά με κάλεσε και μου το έδωσε
ο Θεός . Ετσι με υπαινιγμο κρατωντας το
τυπικό της προσφωνήσεως, μπαίνει αμέσως στο θέμα του : Μάλιστα μου το έδωσε δια
θελήματος του Θεού ,ο Ιησούς Χριστός .Καί βάζοντας στη μέση το : Ιησούς Χριστός ,υπαινίσεται και κατι άλλο,ότι ο
πραγματικός δάσκαλος και πραγματικός αρχηγός και εμένα και σας είναι ο Ιησούς
Χριστός ,μη βάλετε κανέναν άλλον στη θέση του . Και Σωσθένης ο αδελφός . Εδώ όπως και στις άλλες επιστολές του.βάνει
τους νεώτερους συνεργάτες του ,που δεν
έχουν βεβαία το αξίωμα του αποστόλου , στις επιστολές του σε ίση μοίρα με τον
εαυτό του.
Ο Σωσθένης ,πρώην αρχισυνάγωγος στην Κόρινθο και η
περιπέτεια του πριν γίνει μέλος της
Εκκλησίας της Κορίνθου ,αναφέρεται στις Πραξεις των αποστόλων .Πρξ Ιη΄,17.
2 .τη εκκλησια του
Θεού τη ούση εν Κορίνθω, ηγιασμένοις εν
Χριστώ Ιησου, κλητοις αγίοις ,
Δηλ. γράφομε την επιστολή αυτή ,προς την Εκκλησίαν του Θεού
,που είναι στην Κόρινθον ,και αποτελειται από εσάς ,που έχεται αγιασθεί διά της ενώσεως σας με τον Ιησούν Χριστόν ,τους προσκαλεσμένους
αγίους .
Και εδώ βρίσκει την ευκαιρια να τους πει πλαγίως αυτό που
αργότερα θα τους το κάνει λιανά. γιατί
δεν λέγει ότι αποτελείτε απλως την εκκλησία που είναι στην Κόρινθο,αλλά την
εκκλησία του Θεού . Εδώ κατά τους Πατέρας ο Παύ- λος υπαινίσεται ότι δεν είναι εκκλησία ανθρώπων
(π.χ. εκκλησια του Δήμου) .Πως εσείς τώρα θέλετε με τα σχίσματα να την κάνετε
εκκλησία ανθρώπων : .
Εδώ είναι σαν να
τους λέγει ότι η Εκκλησία, εκτός που
είναι μία και είναι του Θεού και δεν είναι των ανθρώπων, είναι σώμα Χριστου. Δηλαδή σημαίνει σύναξη ,σημαίνει
ένωση και όχι χωρισμό,.18,23Φ2
…2 .ηγιασμένοις εν
Χριστώ Ιησου ,κλητοις αγίοις ,συν πάσι
τοις επικαλουμένοις το όνομα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού ,εν παντι τόπω
αυτών τε και ημών΄
Δηλ,απευθύνομαι σε σας που είσαστε αγιασμένοι στο όνομα του
Ιησου Χριστού. εδώ πάλι υπαινιγμό κάνει για αυτό που θέλει να τους πει .θέλει
να πεί,εισαστε αγιοι ,και άγιοι όταν λέω ,είσαστε καθαροι,εισαστε ξεχωρισμενοι
από τον κοσμο. η πρώτη έννοια του αγιου
είναι ο αφορισμος ,δηλ. το ξεχώρισμα από
τον κόσμο, αυτό και μονο σε κανει αγιο.
και αν διατηρήσεις την ζωή της εκκλησιας
παραμενεις άγιος . Είσαστε αγιοι κατά την κλήσιν δηλαδη κατά το βαπτισμα ,και
πιστεύω ότι διατηρέιται αυτη την αγιότητα .Διότι είσαστε αγιοι από τον Ιησου
Χριστο και στο όνομα του Ιησού Χριστού. Δεν γίνατε άγιοι ,ούτε από την εξυπναδα
σας, ούτε από τη σοφία σας ,ουτε από τον πλούτο σας ,ούτε από τις ίκανοτητες τις δικες σας είτε των αρχηγων
σας. Οι αρχηγοι σας, οσο σοφοι και αν είναι,οσο πλούσιοι και αν είναι , δεν μπορουν να σας κάνουν αγίους
.Ειναι υπαινιγμος κατά του σχισματος που είχε αναφανεί στην εκκλησια της Κορίνθου και για το οποιο θα ασχοληθεί στη συνέχεια της επιστολής .Και κλεινει τον
χαιρετισμον ως εξης
3.χάρις υμίν και
ειρήνη από Θεού πατρός ημών και Κυρίου Ιησού Χριστού. Εδώ στο επισφράγισμα τους μιλάει για δύο πραγματα ,την χαρη και την
ειρήνη πού είναι από το Θεό και τα δύο. Η μεν χάρις είναι η δωρεάν άφεσις των αμαρτιών και η σωτηρια είναι καθαρα από τον Θεον .αλλά
και ή ειρήνη είναι από τον Θεον, αλλά δια του Αγίου Πνεύματος ,είναι καρπός του
Αγιου Πνεύματος « ο δε καρπος του Πνευματος , εστιν αγάπη, χαρά ,ειρήνη ,μακροθυμια ,χρηστότης , αγαθωσύνη
,πιστις ,πραότης ,εγκράτεια ΄κατά των τοιούτων
ουκ έστι νόμος» Γαλ.Ε΄22,23 .
29,47Φ2
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ Α΄ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ - α2΄
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου