En el Valle de Himnos ~ Infine... siamo un quartiere...!!!
Nella Valle degli Inni
~ Por fin ... somos un barrio ...!!!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με τη βοήθεια του Πανοικτίρμονος Θεού , από σήμερα είμαστε και πάλι κοντά σας ,μετά από τη διετή απουσία στην μπλογκόσφαιρα.
Με την επιστροφή μας , σας ανακοινώνουμε την διάθεση , να αποκτήσει το ιστολόγιό μας και άλλους συντάκτες για την καλλίτερη ενημέρωση και
πνευματική βοήθεια των αναγνωστών μας .
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι , όπως συμπληρώσουν τη φόρμα επικοινωνίας (κάτω δεξιά).

Σας περιμένουμε με χαρά!

Θεοτόκης
21/11/2014

ΤΕΛΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Όσο με ωφέλησαν οι αρρώστιες , δε με ωφέλησε η άσκηση που , σαν μοναχός , έκανα τόσα χρόνια.
Γέρων Παΐσιος

Σάββατο, 16 Ιουνίου 2012

Η ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α'



Του  πρωτ. Νικολάου Φαναριώτη , εφημερίου του Ι.Ν. Οσίου Λουκά Πατρών



Οι επιστολές του Αποστόλου Παύλου είναι μια ζωή ή κάθε μια, και όσο κανείς και αν ασχολείται πάντα βρίσκει να πει και να ωφεληθεί . Έτσι και τώρα θα κά- νουμε μια εισαγωγή σε μια από τις πιο σπουδαίες επιστολές του Απόστολου Παύλου ,την Α¨προς Κορινθίους .Είναι από τις από τις μεγαλύτερες επιστολές . Έχει 16 Κεφάλαια ,αλλά το σπουδαίο για μας είναι ότι μοιάζει με την εποχή μας .Οι άλλες μεγάλες επιστολές του ,είναι θεολογικές οι περισσότερες΄ η προς Κορινθίους Α΄και Β¨ αφορά τα υλικά , κυρίως θέματα της εκκλησιας . Οι Κορινθιοι είχανε τέτοιου είδους προβλήματα . Βέβαια ο Παύλος όταν μιλάει για τα υλικά και τα σαρκικά ,πάντοτε θεολογεί, παρόλο ότι δίνει πρακτικές λύσεις . Πάντοτε υπάρχουν πνευματικό βάθος και πνευματικές εξηγήσεις σε όλα του , γιαυτό τον φοβόμαστε και πολύ. Αλλά όμως δίνει απάντηση σε ζητήματα πού απασχολούσαν τους Κορινθίους και απασχολουν και εμάς σήμερα που ζουμε σε μια, ας πούμε ,παράλληλη εποχή . Γιατί τα θέματα που απασχολούσαν κυρίως τον Παύλον και τους Κορινθίους , ήτανε πρώτα το σεξουαλικό θέμα ,δηλαδή οι σχέσεις των δύο φύλων , ο γάμος η αγαμία ,η πορνεία ,και αυτά ήταν θέματα που τους καίγανε ,και σε αυτά πήρε θέση ο Παύλος εδώ .και αυτό ήταν ευλογία


για την εκκλησία ,γιατί ο Θεός από το πικρό έβγαλε γλυκύ με αυτή την επιστολή που την έχουμε και σήμερα για να φωτιζόμαστε. Ας αρχίσουμε όμως την εισαγωγή, και τα θέματα αυτά θα τα δούμε όταν ελθει η ώρα τους .


Και πρώτα, από πού έγραψε αυτήν την επιστολή ο απόστολος Παύλος .Αυτή ήταν η 4η επιστολή του ,και την έγραψε από την Έφεσο όπου έμεινε προερχό- μενος από την Κόρινθον πλέον από τρία χρόνια και ίδρυσε την εκκλησία της Εφέσου . Και υπολογίζουν οι ιστορικοί , γύρω στο 54 εως 55 μ.Χ. Αν μετρήσει κανείς τα χρόνια ,θα δει ότι γράφτηκε μετά από τρία χρόνια από τότε που πήγε ο Παύλος στην Κόρινθο . Δηλαδή το 51 μ.Χ. πήγε όπως θα δούμε στην Κόρινθο, το 54 μ. χ. αναγκάστηκε να τους γράψει από την ¨Εφεσο . Αν σκεφτούμε δηλαδή


ότι έμεινε ενάμισηχρόνο στην Κόρινθο για να ιδρύσει την εκκλησια της ,από τα τρία το ενάμιση ήταν εκεί. Δεν πέρασε δηλαδή ένας με ενάμιση χρόνο και αναγκάστηκε να πάρει θέση ,και τούτο δειχνει ότι οι Κορίνθιοι δεν ήτανε καθόλου σταθεροί άνθρωποι . Οι αιτίες πού τους κλόνισαν ήταν δικές τους εσωτερικές και όχι από εβραίους ψευδαδέλφους , όπως συνεβη στην εκκλησία των Γαλατών, και μάλιστα ήταν τόσο σοβαρές , ώστε αναγκάστηκε να τους μαλώσει ,να τόυς επιτιμήσει .Τώρα βέβαια θα πει κανείς ,πως τόσο γρήγορα, ,άνθρωποι που ζήσανε τα θαύματα μαζί με τον Παύλο , κλονίστηκαν και μάλιστα χωρίς να υπάρχει κάποιος άλλος ξένος για να τους παρασύρει ,αλλ΄από μόνοι τους . Αυτό το ασταθές οφείλεται κατά μέγα μέρος και εις την ιδιοσυγ- κρασία τους ,αλλά κυρίως στο περιβάλλον το κοινωνικό ,το οποίον από ηθικής κυρίως πλευράς , ήταν πολύ απελπιστικό ,πολύ χειρότερο από ότι είναι σήμερα .Για να καταλάβουμε λοιπόν πως τόαο εύκολα εκλονίστηκαν, μέχρι του σημείου να ανέχονται για ιεροκήρυκα έναν αιμομείκτη ,έναν άνθρωπο που είχει σχέσεις με την μητρυά του , για να το καταλάβουμε λοιπόν αυτό , είναι απαραίτητο να κάνουμε μια αναδρομή ,από ιστορικής βέβαια πλευράς στην κατάσταση που ήτανε η Κόρινθος την εποχή εκείνη. Αν δεν καταλάβουμε το κλίμα το ηθικό και γενικά το περιβάλλον ,την κατάσταση την ηθική και γενικώτερα την κατασταση την κοινωνική ,μέσα στην οποία ιδρύθηκε η εκκλησία της Κορίνθου ,δεν μπορού- με βέβαια να καταλάβουμε μερικά πράγματα που θα γράφει προς αυτους ο από- στολος Παύλος ,ακριβώς λαμβάνοντας υπ΄όψιν την κοινωνική τους κατάσταση.


Γιαυτό θα΄θελα να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στα κείμενα που μαρτυρούνε


την κατάσταση της εποχής εκείνης . Ας δούμε από πού πήγε στην Κορινθο ο από- στολος Παυλος . Όπως ίσως θυμάστε ,από τους Φιλίππους (ΠΡΞ¨.ιστ΄9 ) οπου πέρασε από την Τρωάδα στην Μακεδονία, στο σπιτι της Λύδιας της πορφυρο- πωλιδος ,την οποία βάπτισε .Εμεινε λίγο εκεί, κήρυξε ,πέρασε διωγμούς φυλα- κίστηκε, ραβδίστηκε και τελικα διώχτηκε από την πολη των Φιλίππων. Κατεφυγε στη Θεσσαλονίκη, και δια μέσου Βεροίας ήλθε στην Αθήνα.__Απ΄την Αθήνα που βρέθηκε ο Παύλος ,παρ΄ολο ότι ίδρυσε την μικρή ,εκλεκτή εκκλησία του Διονυσίου του Αρεοπαγίτου , παρόλο ότι ηταν εκλεκτή ,για τον Παύλο ηταν λίγο.

Στενοχωρημένος λοιπόν έφυγε από την Αθήνα , δεν τον σήκωνε το κλίμα . Μορφωμένος και αυτος αν και έιχε τις γνώσεις που ξέρουμε,δεν μπορούσε δεν αναπαυόταν δεν του ταίριαζε ένα κλίμα τέτοιο,με πολυλογίες με φιλοσοφίες, με δαπληκτισμούς κλπ .Αργότερα θα πει : «Μωράς δε ζητήσεις και γενεαλο- γίας και έρεις και μάχας νομικάς περιήστασο΄ εισί γαρ ανωφελείς και μάταιοι .» Τιτ.γ9 . Από την Αθήνα λοιπόν ,στενοχωρημένος ταλαιπωρημένος , όπως θα λέγαμε όλο ότι ηταν άγιος άνθρωπος , αλλά όπως ξέρουμε ότι και οι άγιοι άνθρωποι εχουν περιόδους της ζωής τους που είναι θλιμμένοι. Με αυτό λοιπόν το ψυχολογικό κλίμα έφθασε στην Κόρινθο .__Στην αρχή απογοητευτικέ εκεί όταν είδε τη σαπίλα ,Ηταν βέβαια και σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση .,ετσι αποφάσισε να φύγει και από κεί να πάει κάπου αλλού . Αλλά τότε παρου σιάστηκε δι΄οράματος μέσα στην νύχτα στον Παυλο ,αγγελος λέγοντας «μη φόβου ,αλλά λάλοι και μη σιωπήσεις , διότι εγω ειμι μετά σου και ου- δειίς επιθησεται σοι του κακώσε σε , διότι λαος εστί μοι πολύς εν τη πόλει ταύτη.» Πρξ ιη΄9 Ετσι έμεινε στην Κόρινθο ,και ιδρυθηκε μια πελώρια εκκλησία που ακριβώς επει- δή τότε η Κόρινθος ήταν η πρωτεύουσα της Αχαϊας ,κέρδισε όλη την Πελοπόν- νησο .__Γιατί όμως τα πράγματα ήταν τόσο σκληρά ; Διότι στην Κόρινθο δεν υπήρχαν πανεπιστήμια και φιλοσοφίες . Εκει επικρατούσε αυτό που λέμε σήμερα οι μπίζινες . Δηλαδή το εμπόριο, δηλαδή οι βιομηχανίες ,τα πολλά λεφτα .Εκει μαζευόσαντε παρά πολλά χρήματα . Εκει ήτανε κέντρο εμπορικό Πολλοί ξένοι πήγαιναν εκεί ,άλλοι για εμπόριο και άλλοι για ακατονό- μαστα πράγματα .ακόμα περισσότερα με τους αισχρούς ναούς που είχε . Και επομένως μαζύ με τα πολλά λεφτά υπήρχε και πολλη σαπίλλα και πολλή ανηθικότητα όπως μαρτυρουν οι ιστορικοί , διότι πάνε μαζί αυτά . Όπου μαζεύονται πολλά λεφτά ,εκει και πολλή εγκληματικότητα και πολλή διαφθορά και ακολασία. Και εν τουτοις .Εκ τψν υστερων βεβαια, όταν εφυγε από εκει ο Παυλος , αγαπούσε πιο πολύ την Κόρινθο ,με την σαπίλα της, παρά την Αθήνα με την φιλοσοφία της , γιατί όπως πολύ σοφά λέγεται ,το μεγαλύτερο εμπόδιο για την εξάπλωση του Ευαγγελιου, δεν είναι η αδυναμία της σάρκας που αμαρτάνει ,αλλά η υπερηφάνεια του πνευματος που δεν ανέχεται να το συζητήσει και το ζούμε και σήμερα αυτό . «ου δε επλεόνασεν η αμαρτία υπερεπερίσευσεν η χάρις .» θα έγραφε 4 χρόνια αργότερα από την Κόρινθον στην προς Ρωμαίους επιστολή .(Ρωμ.Ε΄20) . Τώρα ας δούμε και το κοινωνικό κλίμα αυτής της εποχής στην Κορινθο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου