Του πρωτ. Νικ. Φαναριώτη , εφημ. του Ι.Ν. Οσ. Λουκά Πατρών για την 8-7-12
Και ιδού ώρμησε πάσα η αγέλη των χοίρων κατά του κρημνού εις την θάλασσαν και απέθανον εν τοις ύδασιν. ΜΤΘ.Η32
Το βασικό πρόβλημα κάθε ανθρώπου που βγαίνει στη
ζωή ,είναι ότι και του τουρίστα που
επισκέπτεται μια άγνωστη χώρα . Αλλά ενώ γι΄ αυτόν υπάρχουν χίλιες δυο
διευκολύνσεις χάρτες γραφεία κλπ…για την ζωή επικρατεί απόλυτο σκοτάδι. Παντού
ψέμα, απάτη, αλλοτρίωσης, δόλος ,πλύσις
εγκεφάλου, εκμετάλευσις ,διαφθορά δηλαδη ενας κοινωνικός χώρος η εκκοσμίκευσις όπου κινείται άνετα ο
διάβολος.
Το
περιστατικό έλαβε χώραν όταν ο
Χριστός μαζί με τους μαθητάς του,
ξεκινώντας από την Καπερναούμ έφθασε δια θαλάσσης στην απέναντι όχθη της λίμνης
Γενησαρέτ, σε μια πόλη που ονομάζεται Γέγερσα η Γάδαρα.
Και ελθόντι αυτώ εις το πέραν εις την
χώραν των Γεγερσηνών, υπήντησαν αυτώ δυο δαιμονιζόμενοι, εκ των μνημείων
εξερχόμενοι, χαλεποί λίαν, ώστε μη ισχύειν τινά παρελθείν δια της οδού εκείνης.
Μτθ.Η 28
Δηλαδή
με το πρώτο που πάτησε το πόδι του ο Χριστός στη στεριά βρέθηκε αντιμέτωπος με
τον διάβολον, γιατί είναι φυσικά
αδύνατον δυο απλοί άνθρωποι να αναπτύσσουν τέτοια μανία, τέτοια δύναμη
καταστροφής, τέτοια τρομοκρατία,
να σπάζουν αλυσίδες, να κλείνουν τους
δρόμους και να διακόπτουν την κυκλοφορία.
Και
αυτό το ζούμε και στις μέρες μας. Αυτή η μετωπική σύγκρουσις του Χριστού με
τους τρομοκράτες της περιοχής, έφερε στη
μέση ένα πρόσωπο που εμείς δεν το
υπολογίζουμε, γιατί ξέρει να κρύβεται: Και ιδού έκραξαν λέγοντες τι ημίν και σοί, Ιησού υιέ του Θεού; Ήλθες
ώδε προ καιρού βασανίσαι ημάς ; Ώστε
υπόθεσις Σατανά στη μέση. Αυτός ήταν η αιτία όλης αυτής της ανωμαλίας που
μάστιζε την περιοχή .
Αν
οι άνθρωποι πρόσεχαν αυτό το τρίτο
πρόσωπο που είναι ο διάβολος ,που είναι ο εχθρός του ανθρώπου, τα πράγματα θα ήσαν πολύ διαφορετικά. Ξέρετε όταν
ο άνθρωπος δεν ξέρει τον εχθρό του και
την δύναμη την οποίαν διαθέτει ο
εχθρός του και την πανουργία που διαθέτει ο εχθρός του, πέφτει εύκολα στην
παγίδα του και στο χέρι του. Θα είχαμε τόση κακία προς τους ανθρώπους που
τίθενται εναντίον μας, αν γνωρίζαμε ότι ως όργανα του σατανά μας βάλουν;
Με εξύβρισε ένας ποιος με εξύβρισε αυτός ;Όχι ο διάβολος δι΄ αυτού. Μ΄
έκλεψε ένας ποιος μ΄ έκλεψε αυτός; Όχι
ο διάβολος δι΄ αυτού. Κάποιος πέταξε μια πέτρα και χτύπησε τον σκύλο
και ο σκύλος χίμηξε και δάγκωσε
την πέτρα ποιος χτύπησε τον σκύλο η πέτρα; Όχι, αυτός που του την πέταξε έτσι μας μιλάει η παγκόσμια γλώσσα του
Θεού δια της Δημιουργίας .
Αν τώπιανα έτσι, ότι αυτός που τίθεται εναντίον
μου, είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι
διάβολο κρατούμενος, αμέσως θα τον λυπόμουνα και θάλεγα: θύμα είναι ο καημένος
όταν αυτός πιστέψει ποτέ και μετανοήσει εξομολογηθεί και αλλάξει ζωή και από διάβολοκρατούμενος γίνει άγγελοκρατούμενος,
θάρθη να σου βάλει μετάνοια και να σου ζήτηση συγνώμη.
Αλλά εμείς δεν το λαμβάνουμε έτσι υπ΄ όψιν και
έχουμε και έχθρα με πολλούς: αχ θα της βγάλω τα μάτια, θα του κόψω τα πόδια
ούτε στην κηδεία μου!!! Γιατί; γιατί
είναι δυστυχής; γιατί τον έχει ο διάβολος στο χέρι; Θα ήθελες να ήσουνα στη θέση του;
Αν ένας άνθρωπος δεν είναι
πονηρός δεν είναι διάβολοκρατούμενος,
θάρθη να σου πάρει τον ιδρώτα και να σε κλέψη; να σου κάψει το
αυτοκίνητο, να σου πάρει τον πατέρα των παιδιών σου, να σου γεμίζει
την πόρτα σκουπίδια, να σου καταστρέψει το μαγαζί, έρχεται; Υπό
του διαβόλου φερόμενος έρχεται και σου τα κάνει
αυτά.
Αυτό λοιπόν
το τρίτο πρόσωπο, δεν το ξέρουν οι άνθρωποι. Και το δυστύχημα για μας είναι ότι είμαστε αδικαιολόγητοι γιατί η Γραφή, είναι από τη Γένεση μέχρι την
Αποκάλυψη γεμάτη από την παρουσία του . Δυο
κεντρικά πρόσωπα είναι που παρουσιάζονται μέσα σε ολόκληρη τη Γραφή, στα
76 βιβλία Παλαιάς και Καινής Διαθήκης: ο Χριστός και ο Διάβολος και μάλιστα
πρώτα παρουσιάζεται στη Γραφή ο Διάβολος και μετά ο Χριστός. Και εν τούτοις δεν
γνωρίζουμε τίποτα γι΄ αυτόν. Θα αναφέρουμε ένα εδάφιο από τη Γραφή για να δούμε
για ποιο λόγο ο Χριστός ήρθε εις τον κόσμον.
Ο Χριστός δεν ήρθε εις τον κόσμον για να εξυπηρετήσει τις γή΄ι΄νες
ανάγκες μας , είναι για ειδικόν λόγον που ήρθε:
Εις τούτο εφανερώθη ο υιός του
Θεού, ίνα λύση τα έργα του διαβόλου. Α,Ιω.γ8 . Ο διάβολος φτιάχνει έργα και
ο Χριστός τα λύνει τα έργα. Ο διάβολος με τον άνθρωπο δημιουργεί αμαρτίες
,καταστάσεις ,μάγια, διαζύγια, διαφθορές, κλοπές , απάτες ,διαπλεκόμενα,
κουκουλοφόρους, καταλήψεις , καταστροφές και ο Χριστός ήρθε να τα τακτοποιήσει
αυτά να βάλει τάξη. Αυτό φαίνεται καθαρά στο σημερινό ευαγγέλιο που ακούσαμε.
Μετά την επιβολήν της τάξεως στην περιοχή από τον Χριστό, ο διάβολος βρήκε άλλο τρόπο να βασανίσει τους
κατοίκους , γιατί είναι αμετανόητα ΑΝΡΩΠΟΚΤΟΝΟΣ,
ακόμα και όταν φαίνεται να μας ευεργετεί.
Εκείνος ανθρωποκτόνος ην απ΄αρχής και εν τη αλήθεια ουχ
έστηκεν Ιω.η΄.44 Έτσι μια και έχασε
την κυριαρχίαν του, αποφάσισε να τους καταστρέψει οικονομικά. Επειδή όμως δεν είχε αυτό το
δικαίωμα πήρε άδεια από τον Χριστό και
έτσι έγινε η καταστροφή μιας
κτηνοτροφικής μονάδος 2000 χοίρων.
Στη Γραφή αναφέρεται :
Μηδείς πειραζόμενος λεγέτω ότι από Θεού πειράζομαι ,(ο Θεός απείραστος έστί
κακών, πειράζει δε αυτός ουδένα) Ιακ.α13 Χρησιμοποιεί όμως εν τη σοφία του τον διάβολον
για να μας παιδαγωγήσει. Ο Μέγας Αντώνιος είπε: έπαρον τους πειρασμούς και ουδείς ο σωζόμενος .Ο
Χριστός δεν τιμώρησε τους Γεγερσηνούς αν και ήσαν αμαρτωλοί, αφού λόγω της
απαγορεύσεως του χοιρινού κρέατος, διακινούσαν
μαύρο χρήμα, αλλά ούτε και τους κάλυψε διότι έτσι ετιμωρήτο η αμαρτία
τους (ανεμομαζώματα-διαβολοσκορπίσματα ).
Όσον τώρα αφορά τον διάβολον, όσα δίνει, τα
παίρνει πίσω με τόκο η για να ακούσουμε τον λαόν που τον έχει δοκιμάσει στο
πετσί του:
από τα καλώς συναγμένα ο διάβολος έχει τα μισά
,από δε τα κακώς συναγμένα και τον νοικοκύρη.
Και μην ξεχνάμε ποτέ ότι ο άδολος λαός το Θεού
έχει Πνεύμα Άγιον.
ΑΜΗΝ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου