του π. Νικ. Φαναριώτη - Εφημ. Ι.Ν. Οσίου Λουκά Πατρών για την 2-10- 11
Αγαπάτε τους εχθρούς υμών ΛΚ.στ΄72
Η έχθρα εμφανίστηκε μέσα στην Δημιουργία του κόσμου πριν από την δημιουργία του ανθρωπίνου γένους και είναι έργο του Σατανά που επαναστάτησε κατά του Θεού και Δημιουργού του και έπαψε να Τον υπακούει και να εκτελεί τις εντολές του. Δεν ήταν και δεν είναι ο Θεός εχθρός του Σατανά, αλλά ο Σατανάς εχθρός του Θεού και επειδή δεν μπορεί να βλάψει τον ίδιο τον Θεό, προσπαθεί να καταστρέψει τα έργα του και αυτό είναι το βαθύτερο νόημα και η εξήγηση για αυτά πού συμβαίνουν στην ιστορία.
Ο Θεός δημιούργησε κατόπιν τον άνθρωπο με την εντολή να κάμει ότι δεν έκανε ο διάβολος και έτσι να Τον δοξάσει ΑΛΛΑ και ο άνθρωπος πήγε με τον Σατανά και έτσι έγινε με την σειρά του εχθρός του Θεού και κατά μίμηση του διαβόλου ,εχθρός των συνανθρώπων του. Πρδ. Όταν Καιν φόνευσε τον Αβελ εισήγαγε την έχθρα στο ανθρώπινο γένος .
Τότε ο Θεός αποφάσισε να στείλει τον Υιό Του για να καταργήσει τα έργα του διαβόλου, Εις τούτο εφανερώθη ο υιός του Θεού, ίνα λύσει τα έργα του διαβόλου . α΄Ιωαν Γ΄3. Την εντολή λοιπόν αυτήν ο Χριστός ,αγαπάτε τους εχθρούς σας , την εφήρμοσε πρώτα στον εαυτό Του, γιατί ο κύριος λόγος και η βασική αιτία της Σωτηρίας μας είναι η αγάπη Του προς εμάς τους εχθρούς του.
Τέσσερις κυρίως είναι οι λόγοι πού μπλοκάρουν την εντολή (αναστολές) διαχρονικά.
1ον. ο Εωσφορικός εγωισμός.
2ον Το κόστος της αγάπης των εχθρών.
3ον. η εκδίκηση θεωρείται και είναι πράξη δικαιοσύνης. και
4ον. Η άγνοια του τρόπου εξασκήσεως με ασφάλεια της αγάπης προς τους εχθρούς. Ας τις αναλύσουμε λίγο :
1ον. ο Εωσφορικός εγωισμός. .(ούτε στην κηδεία μου). Αλλά δεν το συζητώ διότι οδηγεί κατ΄ ευθείαν στην Κόλαση ήδη από αυτήν την ζωήν.
2ον. Το κόστος της αγάπης των εχθρών, θεωρείται μεγαλύτερον από το κόστος του μίσους και της εκδικήσεως ,με τα επίγεια μέτρα είναι όμως έτσι ; Πρδ. Ο σκύλος στο μονοπάτι. Καλύτερα παραμέρισε μπροστά σε ένα λυσσασμένο σκύλο, όταν βρεθείτε στο ίδιο μονοπάτι, παρά να διεκδικήσεις το δίκιο σου και να σε δαγκώσει. Ακόμα και αν σκοτώσεις τον σκύλο, αυτό δεν θα γιάνει την δαγκωματιά. ΑΒΡΑΑΜ .ΛΙΝΚΟΛΝ.
Χειρότερος από τον λυσσασμένο σκύλο είναι ο άσπονδος εχθρός και η ζημιά, αν τον μισούμε είναι χειρότερη από την δαγκωματιά ο εστί μεθερμηνευόμενο: Εάν άνθρωποι εγωισταί επιχειρήσουν να σε βλάψουν, ξέγραψέ τους από τον κατάλογο των γνωρίμων σου, μην προσπαθήσεις όμως να τους ανταποδώσεις το κακό. Όταν προσπαθείς να ανταποδώσεις το κακό, κάνεις περισσότερη βλάβη στον εαυτό σου, παρά στον εχθρό σου. D.Carnegi έξω η στενοχώρια σελ.136.
3ον. Εξ άλλου, η εκδίκηση θεωρείται και είναι πράξη δικαιοσύνης.
Όταν με πνίγει το δίκιο μου δεν υπολογίζω οποιοδήποτε κόστος. Εδώ θέλει προσοχή για να μην παγιδευτούμε. ΑΦ ΈΝΟΣ επειδή ο Θεός είναι δίκαιος άρα και ο άνθρωπος ως εικών του Θεού ,ορμά προς απονομήν δικαιοσύνης με την εκδίκησιν.
ΑΦΕΤΕΡΟΥ. η εκδίκηση του ανθρώπου δεν είναι δίκαιη, δεν μπορεί να είναι δίκαιη. ΓΙΑΤΙ: Ο άνθρωπος μετά την πτώση έχασε την ικανότητα αυτή: ΠΡΔ. α. μια βρισιά έχει εκδίκηση ένα βαρύ τραύμα .β. ένα χαστούκι έχει εκδίκηση ένα φόνο. γ. η δίκη για μια αχλαδιά, συνεπάγεται οικονομική καταστροφή. Και αντίστροφα δ. μια μήνυσις στο δικαστήριο, με τους ψεύδορκους και τους ψευδομάρτυρες βγαίνει εις βάρος του αδικηθέντος...
Ενώ όμως ο Χριστός ζητάει να αγαπάμε τους εχθρούς μας, δεν καταργεί την εκδίκηση, αλλά την αναλαμβάνει προσωπικά παίρνει την εκδίκηση επάνω Του. Εμοί εκδίκησις, εγώ ανταποδώσω λέγει Κύριος. .ΡΩΜ.ιβ19, Και αυτό το κάνει από αγάπη, ώστε και να εκδικηθούμε κατά Θεόν δίκαια αφ΄ ενός , και αφ΄ ετέρου να μην κολαστούμε.
4ον. Γιατί δεν ξέρουμε τον τρόπο με τον οποίον μπορούμε να αγαπάμε τον εχθρό μας, και αυτό ισχύει για τους πιο πολλούς από μας, πως είναι δυνατόν να αγαπούμε τους εχθρούς μας ; Φαντάζει δύσκολο αλλά είναι απλό :να τους αγαπάμε, όπως μας αγαπά ο Χριστός, όσοι είμαστε εχθροί Του : .
1.Δεν μας εξοντώνει (Του είναι τόσο εύκολο !!) δεν βγάζει μάτια ,δεν ρίχνει φωτιά. 2.Μας αγαθοποιεί από πάνω: (με υγεία ,με χρήματα, με οικογένεια, με βροχή ,με στέρεο έδαφος ,με ειρήνη ,με ασφάλεια …).
3.Μας δανείζει , (τα λεφτά μου, τα παιδιά μου, την περιουσία μου, τα διαμερίσματα μου… είναι όλα δανεικά) Ουδέν εισενέγκαμεν εις τον κόσμον, δήλον ότι ουδέν εξενεγκείν δυνάμεθα .Α’Τιμ.στ’7. και Του Κυρίου η γη και το πλήρωμα αυτής η οικουμένη και πάντες οι κατοικούντες εν αυτή. Α’Κορ.Ι6
4.Δεν μας κρίνει, αλλά μακροθυμεί.
5.συγχωρεί και απολύει.
Και μας καλεί να κάνουμε το ίδιο στους εχθρούς μας .ΔΗΛΑΔΗ:
α. Δεν θα τους ακούμε ότι και να μας λένε. αμαρτωλών ο Θεός ουκ ακούει…
β. Δεν θα τους αγκαλιάζουμε (συνεδριάσεις, εκδρομές, πάρτι, γενέθλια, συνεστιάσεις …).
γ. Δεν θα τους βάζουμε στο σπίτι μας για να διαφθείρουν τη γυναίκα μας και τα παιδιά μας αφού και ο Χριστός δεν δέχεται στο σπίτι Του, τους εχθρούς του ,τους αμετανόητους αμαρτωλούς, την ώρα της αγίας αναφοράς με την εντολήν μη δότε το άγιον τοις κυσί, μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων ΜτθΖ6. και την εκφώνηση της εκκλησίας τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν. Με βάση αυτά τα μέτρα η αγάπη προς τους εχθρούς συνοψίζεται κατά τον Παύλον εάν πεινά ο εχθρός σου, ψώμιζε αυτόν εάν διψά, πότιζε αυτόν τούτο γαρ ποιών, άνθρακας πυρός σωρεύεις επί την κεφαλήν αυτού. Ρωμ.ΙΒ.20
Υπάρχουν δυο μόνον τρόποι ν΄ αποδείξει κανείς την αγάπην του προς του Χριστόν και να γίνει παιδί του Θεού:
Α.Να δώσει την ζωή του για κείνον που αγαπάει Η
Β.Να αγαπάει τους εχθρούς του, όπως μας το έδειξε στην πράξη ο ίδιος Χριστός . Άλλος τρόπος δεν υπάρχει. Γι΄αυτό και σήμερα μας λέγει:
Αγαπάτε τους εχθρούς υμών.
ΑΜΗΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου