En el Valle de Himnos ~ Infine... siamo un quartiere...!!!
Nella Valle degli Inni
~ Por fin ... somos un barrio ...!!!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με τη βοήθεια του Πανοικτίρμονος Θεού , από σήμερα είμαστε και πάλι κοντά σας ,μετά από τη διετή απουσία στην μπλογκόσφαιρα.
Με την επιστροφή μας , σας ανακοινώνουμε την διάθεση , να αποκτήσει το ιστολόγιό μας και άλλους συντάκτες για την καλλίτερη ενημέρωση και
πνευματική βοήθεια των αναγνωστών μας .
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι , όπως συμπληρώσουν τη φόρμα επικοινωνίας (κάτω δεξιά).

Σας περιμένουμε με χαρά!

Θεοτόκης
21/11/2014

ΤΕΛΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Όσο με ωφέλησαν οι αρρώστιες , δε με ωφέλησε η άσκηση που , σαν μοναχός , έκανα τόσα χρόνια.
Γέρων Παΐσιος

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ Θ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ - ΛΚ.ιβ΄.16-21.

 του π. Νικ. Φαναριώτη - Εφημ. Ι.Ν. Οσίου Λουκά Πατρών για την   20-11-11




Άφρον ταύτη τη νυκτί την ψυχήν σου απαιτούσιν από σού ά δε ητοίμασας τίνι έσται; Λκ.ΙΒ20



Είπε δε τις εκ του όχλου :διδάσκαλε ,ειπέ τώ αδελφώ μου μερίσασθαι την κληρονομίαν μετ΄εμού, ο δε είπεν αυτώ άνθρωπε τις με κατέστησεν δικαστήν ή μεριστήν εφ΄ ημάς ;είπε δε προς αυτούς οράτε και φυλάσεσθε από πάσης πλεονεξίας ότι ουκ εν τώ περισσεύειν τινι η ζωή αυτού εκ των υπαρχόντων αυτού. Αιτία πού διέκοψε τον λόγο του ο Ιησούς, ήταν η παρέμβασις του ανθρώπου για να του λύση τα κληρονομικά προβλήματα πού είχε με τον αδελφό του, και είχαν οδηγήσει σε μίσος .Και είναι κάτι που ισχύει μέχρι σήμερα και έχει γίνει παροιμιώδες : Αγαπιούνται σαν αδέλφια ή Μισούνται σαν αδέλφια. Και αιτία του μίσους είναι η πλεονεξία.



Εξαιτίας αυτής της παρεμβάσεως είπε την παραβολή αυτήν ο Ιησούς : Κάποιου πλουσίου ανθρώπου τα χωράφια καρποφόρησαν άφθονα και αυτός αντί να χαρεί τον έπιασε άγχος τι να κάνω ,πού να βάλω τόσο μεγάλη παραγωγή, θα σαπίσουν στο ύπαιθρο από τις βροχές και την κακοκαιρία. Βεβαίως είχε αποθήκες, αλλά ήταν γεμάτες από τα γεννήματα των περασμένων ετών, και εδώ το δίλημμα: τι να κάμω…τι ποιήσω! ,που τελικά τον σκότωσε.



Η αντιμετώπιση ήταν απλή :το μοίρασμα των πλεοναζόντων αγαθών αυτό θα του χάριζε και την σωματική απόλαυση των υπόλοιπων (αναπαύου φάγε πιε) και την ψυχική ευφροσύνη (ευφραινου) πού τόσο πολύ ζητούσε, αλλά τον τύφλωσε η πλεονεξία. Η ανάλυσις της παραβολής δείχνει σε τι θανάσιμα σφάλματα μπορεί να μας οδηγήσει η πλεονεξία, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ Ατομική δεν υπάρχει.

Δηλ ο πλούσιος αυτός:



1. Δεν καταλαβαίνει την ευγένεια της ψυχής του, την αθανασία. Σαν να είχε ψυχή χοίρου φρόντιζε να την χορτάσει με φαΐ, πιοτά, ακολασία Και ερώ τη ψυχή μου, ψυχή έχεις πολλά αγαθά κείμενα είς έτη πολλά αναπαύου φάγε πίε ευφραίνου. Γι΄ αυτό και ο Παύλος μας επισημαίνει: η πλεονεξία είναι Ειδωλολατρία. Κολ.Γ.5



2.Κατέχεται από μανία καταστροφής: καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω. Γκρέμισμα αποθηκών = γκρέμισμα των θεσμών και των παραδόσεων (της νηστείας, του γάμου, της τεκνογονίας, της ηθικής, των θεσμών γενικά) πού είναι οι ρίζες του δένδρου της φυλής …



3.Γκρέμισμα της ίδιας της λογικής πρώτα κτίζουν τα καινούργια και έπειτα γκρεμίζουν τα παλιά, πράγμα πού συμβαίνει μεταφορικά και στις μέρες μας με τους θεσμούς και τις αξίες του γένους, που προσπαθούν να γκρεμίσουν, χωρίς να ετοιμάσουν τίποτε στη θέση τους .



4. Θεωρεί δικά του τα αγαθά του Θεού. συνάξω πάντα τα γεννήματα μου, και τά αγαθά μου: Τι έχεις ό ουκ έλαβες; ει δε και έλαβες τι καυχάσαι ως μη λαβών; Α.Κορ.δ7.

Και

5. Η Κορυφαία αφροσύνη είναι ότι: Ξεχνά ότι υπάρχει θάνατος, πού την ώρα του την ρυθμίζει μόνον ο Θεός. (ζωής ο κυριεύων και του θανάτου…).Δεν είναι κατά των πλουσίων γενικά ο Θεός, έστω και αν επλούτησαν με αδικίες .Ουδέ γαρ ο άρπαξ εγκαλείται, αλλ΄ ο ακοινώνητος κατακρίνεται. (Μ. Βασίλειος) Ο άρπαξ μπορεί να μετανοήσει ο πλεονέκτης ποτέ .Πρδ. Ζακχαίος ο Αρχιτελώνης ,Ματθαίος… Ο τελώνης και ευαγγελιστής.



Δεν είναι λοιπόν κατά των πλουσίων ο Θεός, αλλά κατά της κακής διαχειρίσεως του πλούτου, πού του την προκαλεί η πλεονεξία. Άλλως τε όλοι μέσα είμαστε κατά κάποιο τρόπο, ΟΛΟΙ είμαστε πλούσιοι και ΟΛΟΙ είμαστε φτωχοί. ΓΙΑΤΙ; Αλλάζει κανείς τα μάτια του με 2.000.000 $ και πόσα θέλει για τα δύο του πόδια; και πόσα μπορεί να πουλήσει τα δυο του χέρια, τα παιδιά του, τον ύπνο του…



Τόσον ο Χριστός με τις παραβολές του, όσον και η εκκλησία με την διδασκαλία της, φροντίζουν για το συμφέρον μας. Ο μεν Παύλος: Έχοντες διατροφάς και σκεπάσματα τούτοις αρκεσθησόμεθα, οι δε βουλόμενοι πλουτείν, εμπίπτουσι είς πειρασμόν και παγίδα και επιθυμίας παλλάς ανοήτους και βλαβεράς, αίτινες βυθίζουσι τους ανθρώπους είς όλεθρον και απώλειαν. Α΄Τιμ.στ΄8 . οι λόγοι αυτοί του Παύλου είναι το οδοιπορικό της εκκοσμίκευσης



Θα κλείσουμε με τον Μέγα Βασίλειον:



Εγώ μεν είπον ά συμφέρειν ενόμιζον . Σοι δε πεισθέντι μέν,πρόδηλα τά έν επαγγελίαις αγαθά. Παρακούσαντι δε γεγραμμένη εστίν η απειλή, ης εύχομαι σε την πείραν διαφυγείν.



ΔΗΛΑΔΗ



Εγώ μεν είπα εκείνα που νόμιζα ότι συμφέρουν. Τώρα εσύ θα διαλέξεις ένα από τα δύο : εάν μεν πεισθείς είναι μπροστά σου τα αγαθά των επαγγελιών του Θεού. . Εάν δε παρακούσεις είναι γραμμένη η απειλή που σε περιμένει, και που εύχομαι να διαφύγεις να λάβεις πείραν αυτής . Μ .Βασίλειος .



Αγαπητοί μου





Σε τελευταία ανάλυση, ΟΛΟΙ οι άνθρωποι ζουν την ζωή τους, αλλά μόνον



Ο χριστιανός ξέρει να την ζήση .



ΟΛΟΙ οι άνθρωποι πεθαίνουν ,αλλά μόνον ο χριστιανός ξέρει να πεθάνει.





ΑΜΗΝ

ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ Η΄ ΛΟΥΚΑ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΟΥ - ΛΚ. Ι΄25-37





 του π. Νικ. Φαναριώτη - Εφημ. Ι.Ν. Οσίου Λουκά Πατρών για την  13-11-11





Κάθε άνθρωπος που έρχεται εις τον κόσμο μετά την πτώσιν, είναι άρρωστος βαριά, είναι ημιθανής. Και ας αρχίσομε από τον πρώτον άνθρωπο τον Αδάμ.

Τι είναι ο Αδάμ Ζωντανός η νεκρός ;

Ζωντανός θα πει κάποιος αφού τρώγει, πίνει, κυνηγάει, συνέρχεται με την Εύα, κάνει παιδιά, υιούς και θυγατέρες. ( 60 κατά μιαν παράδοση)Έζησε επί 930 χρόνια, το λέει και η γραφή: και εγένοντο πάσαι αι ημέραι Αδάμ ας έζησε, τριάκοντα και εννιακόσια έτη και απέθανε. Γέν,Ε5.

Νεκρός θα πει άλλος, γιατί ; Γιατί το λέει ο Θεός και ο Θεός δεν λέει ψέματα, δεν μπλοφάρει ο Θεός. Πέθανε αυθημερόν.: η δ΄ αν ημέρα φάγετε απ΄ αυτού θανάτω αποθανείσθε Γεν.Β17. Τώρα τι είναι ο Αδάμ, ζωντανός η νεκρός ;

ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ. Το λέει το σημερινό Ευαγγέλιο: ΗΜΙΘΑΝΗΣ.

Τον παρέλαβαν οι ληστές (οι πονηροί δαίμονες), και τον πέταξαν στο περιθώριο της ιστορίας .Από τότε οι απόγονοι του δεν διευθύνουν την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας , αλλά την πάει όπου θέλει ο διάβολος όταν και όσο η ανθρωπότης μένει μακριά από τον Χριστό. (κατά ανοχή του Θεού λόγω της δικαιοσύνης Του) .

Τώρα ας δούμε αν ο ημιθανής Αδάμ έχει καμιά σχέση με την παραβολή.

τα γεγονότα τον φωτογραφίζουν στη θέση του εμπεσόντος εις τους ληστάς : Άνθρωπος τις κατέβαινε από:

Ιερουσαλήμ υψόμ. + 800 μέτρα = ο Παράδεισος της Εδέμ.

Είς Ιεριχώ υψόμ. - 250 μέτρα = ο κόσμος της πτώσεως.

Αυτός ο αιματοβαμμένος δρόμος = η ανθρώπινη Ιστορία

Ληστές = οι πονηροί δαίμονες . Τι κατάφεραν: Να τον γδύσουν και να τον γεμίσουν πληγές. Τον σκότωσαν; όχι *τον άφησαν ζωντανό; όχι . τον άφησαν ΗΜΙΘΑΝΗ, γιατί αυτήν την άδεια είχαν πάρει από την δικαιοσύνη του Θεού. όλοι οι προ Χριστού (και χωρίς Χριστό) άνθρωποι είναι ζωντανοί νεκροί Ημιθανείς απόγονοι του Αδάμ.



Παραδείγματα



1ον Στη δεκαετία του 1960, στον αγώνα της formula 1 το αυτοκίνητο της εταιρίας Μερσεντές ,ενώ προηγείτο στην πίστα, έσπασε από την υπερθέρμανση η μηχανή, διαλύθηκαν τα φρένα και έμεινε ακυβέρνητο. Στη συνέχεια σκαρφάλωσε σαν τρελό στις κερκίδες και θέριζε τους θεατές κατά δεκάδες σαν τα στάχια, βυθίζοντας στο πένθος τη Γαλλία, γιατί εκεί γίνονταν οι αγώνες .

Από τότε και επί 40 χρόνια δεν ξαναβγήκε η Μερσεντές στη φόρμουλα 1. Το αυτοκίνητο ήταν ημιθανές, και γι αυτό ήταν καταστροφικό. Αν ήταν μόνο ζωντανό θα ωφελούσε* αν ήταν μόνο νεκρό (ακινητοποιημένο) δεν θα έβλαπτε *τώρα όμως που ήταν ημιθανές έγινε πρόξενος καταστροφής.



2ον.Ο Άσωτος υιός, που πήρε το βιός του πατέρα και πήγε να ζήση στη χώρα των πονηρών πολιτών, εις χώρα μακράν η οποία φωτογραφίζει την εποχή μας , σαν την χώρα των νεκρών που θάβουν τους νεκρούς τους . .

Το θλιβερό είναι ότι πολλοί από μας και ιδίως από την Νεολαία, νοσταλγούν να ζήσουν την ζωή τους (μέχρι πότε ;) σ΄ αυτή τη χώρα που οργιάζουν οι παραισθήσεις, η απάτη, η ακολασία και… ο θάνατος σου ζωή μου.

Έτσι καταντήσαμε οι σημερινοί άνθρωποι, κατά μέγιστη πλειοψηφία, ζωντανοί– νεκροί… οι ημιθανείς της παραβολής. Στο πεζοδρόμιο της Ιστορίας.

Ο αιματοβαμμένος δρόμος που αναφέρει η παραβολή είναι η Ιστορία του ανθρωπίνου γένους .Και να ο σύγχρονος ημιθανής Αδάμ, πεταμένος στο πεζοδρόμιο, στο περιθώριο της Ιστορίας.



Τι θα γίνει; ποιος θα τον (θα μας ) βοηθήσει, ποιος θα τον σηκώσει, ποιος θα τον σώσει, ποιος θα τον ξανακάμει ζωντανό (ολοκληρωμένο), άνθρωπο;

ήλθε ο παπάς, δεν αδιαφόρησε, δεν άλλαξε δρόμο, έσκυψε επάνω του, τον κοίταξε, τον ξανακοίταξε και έφυγε. Ελθών και ιδών αντιπαρήλθε. Δηλ, ήλθαν οι Θρησκείες, ήλθαν οι φιλόσοφοι, οι κουλτουριάρηδες ,τα φρικιά, οι αντιεξουσιαστές, οι κουκουλοφόροι, οι γκαζάκηδες , οι τρομοκράτες οι ιδεολογίες όλων των χρωμάτων… τίποτα Όχι πώς δεν ήθελαν, δεν μπορούσαν Ήλθε ο Λευίτης το ίδιο. Ελθών και ιδών αντιπαρήλθε Δηλ. ήλθαν οι προφήτες, οι θυσίες ,ο Περιούσιος Λαός του Ισραήλ ,τίποτα.



Ένας μόνο υπάρχει πραγματικός θεραπευτής για το ανθρώπινο γένος ,ο Σαμαρείτης της παραβολής .

Σαν γιατρός δίνει τις πρώτες βοήθειες : Επιδέσμους = η διδασκαλία, έλαιο και οίνον= τα μυστήρια,

το ίδιον κτήνος = η ενανθρώπησης, η μεγάλη ανατροπή : ο Λόγος σάρξ εγένετο. ήγαγε αυτόν εις το πανδοχείο = βάδισε μαζί του πεζή.



Είναι γνωστό όμως ότι οι πρώτες βοήθειες δεν είναι πλήρης θεραπεία, είναι απλώς βοήθεια για λίγο διάστημα . ΑΛΛΑ ο Χριστός , σαν ο τέλειος γιατρός, τον πήγε στο θεραπευτήριο ((ήγαγε αυτόν εις το πανδοχείο)). Εκεί θα γίνει τελείως καλά.



ΤΟ ΠΑΝΔΟΧΕΙΟ



Πανδοχείο είναι η εκκλησία του ΧΡΙΣΤΟΥ.



Εκεί έδωσε στον πανδοχέα (στον κλήρο) τα δύο δηνάρια, την ΕΝΟΡΙΑ και το ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ. Είναι έτοιμο από καταβολής κόσμου.

Όλη η ανθρωπότης έχει ανάγκη να κατα¬φύγει εκεί. Και αντί να στηρίζουν το θεραπευτήριο πoύ τόσο το έχουν ανάγκη οι άνθρωποι, προσπαθούν να το γκρεμίσουν. Αλλά μαζί θα γκρεμιστεί και η άνθρωπότης ….



….ΚΑΙ ΘΑ ΕΛΘΗ ΤΟ ΤΕΛΟΣ.



ΑΜΗΝ

ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ Ζ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ - ΛΚ.η.41-56.


του π. Νικ. Φαναριώτη - Εφημ. Ι.Ν. Οσίου Λουκά Πατρών για την   6-11-11



ότι θυγάτηρ μονογενής ην αυτώ ,ως ετών δώδεκα και αύτη απέθνησκεν Λκ.η 42



Δυο άνθρωποι σπρωγμένοι από την ανάγκην βαδίζουν προς τον Χριστό. Ο ένας από τα λαϊκά στρώματα, η Αγία Βερονίκη η αιμορροούσα ,Τύπος της ανθρωπότητας .Ο άλλος ο Ιάειρος ο αρχισυνάγωγος από την άρχουσα τάξη, τύπος της αριστοκρατίας .



Κύριος ο Θεός έχει δυο εναλλακτικούς τρόπους για να κυβερνάει τον κόσμο: Την τρυφή και την ανάγκην δια των θλίψεων. Η επιλογή είναι του ανθρώπου και όχι του Θεού. Τούτο έγινε μέσα στον παράδεισο προ της πτώσεως Τούτο γίνεται και μέσα στον κόσμο μετά την πτώσιν, ανεξαρτήτως τάξεως η προελεύσεως και στους πλούσιους και στους φτωχούς και στην υψηλή κοινωνία και στο φτωχό λαό και στους άρχοντες και στους αρχόμενους και αν πει κανείς το αντίθετο θα του πω πώς έχει μυωπία. Γι αυτό πρέπει να γνωριστούμε με τις θλίψεις για να κάνουμε την σωστή επιλογή.



Ο Ιάειρος, Θηρίο όπως όλοι οι Φαρισαίοι και ο Σαύλος πριν από την Δαμασκό. Δηλωμένος και θανάσιμος εχθρός του Χριστού. Και όμως τώρα ταπεινωμένος όχι απλώς παρακαλεί, αλλά προσκυνά πέφτει στα γόνατα. Και πεσών παρά τους πόδας του Ιησού, παρεκάλει αυτόν. Φυσικό είναι να θέσουμε το ερώτημα : γιατί Ιάειρε αυτή η μεταστροφή; ΔΙΟΤΙ θυγάτηρ μονογενής ήν αυτώ ως ετών δώδεκα και αύτη απέθνησκε. Η θλίψη, η ανάγκη είναι πού μαλάκωσε το θηρίο πού έφερε τον αντίχριστο κοντά στο Χριστό. Και οι πιο πολλοί από μας εξ΄ αιτίας των θλίψεων βρισκόμαστε κοντά Του .



Διφορα είδη θλίψεων υπάρχουν και σ΄ αυτά την τελευταία λέξη την έχει πάντα ο Θεός για το συμφέρον μας .



1ον.Θλίψεις πού παραχωρεί ο Θεός (εκ φύσεως ,εκ της δημιουργίας.) η φύσις μετά την πτώσιν επαναστάτησε κατά του ανθρώπου Έγινε εχθρική και θα τον κατέστρεφε οριστικά, εάν δεν έμπαινε κάτω από τον έλεγχο του Θεού. (Πρδ. η άμμος της θαλάσσης). Τον τάξαντα άμμον όριον τη θαλάσση, πρόσταγμα αιώνιον ο ουχ υπερβήσεται αυτό. Ιερ.Ε22.



2ον.Θλίψεις πού επιτρέπει ο Θεός και τις στέλνει ο Διάβολος και τα όργανα του, Εγκλήματα, βιασμοί, πόλεμοι, ναρκωτικά, μελαγχολίες, σατανισμοί, ακολασία…



3ον. θλίψεις αυτοδημιούργητες πού φτιάχνει μόνος του ο άνθρωπος και εμποδίζει ο Θεός μέχρις ενός ορίου που λέγεται ελευθερία, είναι αυτό πού λέει ο λαός:

κάθε εμπόδιο για καλό. ΠΡΔΤ: ο άνθρωπος φτιάχνει θλίψεις: όταν δεν νηστεύει ,όταν κάνει καταχρήσεις , όταν ασελγεί παρά φύσιν, και κατά φύσιν : (Εξασθένησις της μνήμης, πρόωρος γηρασμός , αφροδίσια, τρελάδικα, ΕΪΤΣ…).



4ον.Όταν από απληστία βιάζει την φύσιν για το παράνομο και αλόγιστο κέρδος.

Πρδ. Το εντομοκτόνο D.D.T.και αύξησις φιδιών και αρουραίων: Από άταρα τσόφλια των αυγών των αρπακτικών μειώθηκε ο πληθυσμός τους ,και επειδή τα αρπακτικά πτηνά είναι εχθροί των τρωκτικών, επήλθε επικίνδυνη αύξηση του πληθυσμού τους με κίνδυνο καταστροφής της ισορροπίας του οικοσυστήματος.



Με πολλές παρόμοιες τέτοιες επεμβάσεις η ανεύθυνη Επιστήμη και Τεχνολογία αλλοιώνει συνεχώς το περιβάλλον. (Τσερνομπίλ, φαιν. Θερμοκηπίου , Φρέον και τρύπα του όζοντος , διοξείδιο του άνθρακος ,τοξικά απόβλητα…)



η προβληματική των θλίψεων.



Γιατί επιτρέπει ο Θεός τις θλίψεις; Για το καλό μας πάντοτε, επειδή μας αγαπάει μας θέλει πάντα κοντά Του. Και πότε είμαστε κοντά στο Θεό με θερμές προσευχές, ακολουθίες, εκκλησιασμό. νηστείες ; Πότε; Όταν έχουμε χαρές η όταν έχουμε θλίψεις ; Ο Άσωτος υιός πότε ήταν κοντά στον Πατέρα του, Όταν είχε θλίψεις η όταν γλεντούσε;



Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και οι θλίψεις



Υπέμεινε θλίψεις, αν και Άγιος όσο λίγοι… Πέθανε πηγαίνοντας στην Κουκουσό στην τελευταία εξορία του. Αυτός μας έδωσε μια εξήγηση των θλίψεων όχι πλήρη ( την πλήρη εξήγηση των θλιψεων δηλαδή την Θεοδικία δεν την χωράει το περιορισμένο μυαλό μας). Μας λέγει λοιπόν τα εξής :



Ο Θεός επιτρέπει θλίψεις για να καταφεύγουμε σε Αυτόν με τις προσευχές μας. Φαίνεται να μην απαντά αμέσως στις προσευχές για να μένουμε συνεχώς κοντά Του.



Δια τούτο και υπερτίθεται την αίτησιν, και πειρασμόν πολλάκις επελθείν, ίνα συνεχώς προς Αυτόν καταφεύγομε και καταφυγόντες μένωμεν……ως εί γε όμοιοι ήμεν εν πειρασμοίς και εν ανέσει, ου καν εδέησε πειρασμών. Χρυσ.



Γιατί αν είμαστε το ίδιο θερμοί στις προσευχές μας και όταν έχουμε χαρά και όταν έχουμε θλίψη, οι θλίψεις και οι πειρασμοί δεν θα χρειάζονταν .




ΑΜΗΝ

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτοί !

Το παρακάτω τραγούδι ανήκει στο Σουηδικό συγκρότημα SABATON.

Η δημιουργία του βίντεο έγινε από ένα Σέρβο.
Ο Orthodoxcrusader είναι απο την Σερβία
Μόνο ξένοι θα μπορούσαν να γράψουν κάτι τέτοιο... 

Αν το έκαναν Έλληνες , θα χαρακτηρίζονταν "εθνικιστές","φασίστες" και "γραφικοί". Στην περίπτωση αυτή όμως , το μόνο που δεν μπορούμε να πούμε είναι αυτό.

Προσωπικά μου άρεσε πολύ και ειδικά στο άκουσμα του ονόματος HELLAS , όσο και αν κάποιους τους ξενίσει.


Είναι epic metal

ΟΜΙΛΙΑ Ε΄ΛΟΥΚΑ ΠΛΟΥΣΙΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ - ΛΚ. ΙΣΤ΄ 19-31.

    του π. Νικ. Φαναριώτη - Εφημ. Ι.Ν. Οσίου Λουκά Πατρών για την  30-10-2011

Και εν τω Άδη επάρας τους οφθαλμούς αυτού υπάρχων εν βασάνοις, ορά τον Αβραάμ από μακρόθεν και Λάζαρον εν τοις κόλποις αυτού.

Η παραβολή περιλαμβάνει δυο  ακραίες καταστάσεις, (πολύ πλούσιος-πολύ φτωχός), για να περιλάβει έτσι όλους τους ανθρώπους. Το θέμα μας είναι ότι ανατρέπει όλη την όντως μεγαλοφυώς ανεπτυγμένη διαβολική στρατηγική, για την μετά θάνατον ζωή : Διδάσκουν δηλαδή ότι ο άνθρωπος μετά θάνατον επιστρέφει στην ανυπαρξία (στο Ο). Έτσι πιστεύουν ότι με την αντισύλληψη ,τις  εκτρώσεις και την ομοφυλοφιλία σε βάθος χρόνου θα εξαφανίσουν το ανθρώπινο γένος που το μισούν, και θα εκδικηθούν τον  Θεό που το δημιούργησε .
Γι αυτό η σημερινή παραβολή είναι από τις πιο κρίσιμες στη ζωή του ανθρώπου, διότι      δίνει  ισχυρά επιχειρήματα ,ισχυρές αποδείξεις για την ύπαρξη της αιώνιας  ζωής  του  ανθρώπου ,για όσους  βέβαια θέλουν να  μην μπλεχτούν στα δίχτυα  τους .                           
Ο  Θεός έπλασε τον άνθρωπο κατ΄ εικόνα  δική του, δηλ. αιώνιο, γιατί και ο Θεός είναι αιώνιος) -(και επιπλέον αϊδιος). Η αιώνια ζωή του άνθρωπου κόπηκε σε δύο κομμάτια, από την πίστη που έδωσε ο άνθρωπος στα δυο μεγάλα ψέματα του Διαβόλου  που και  μετά την πτώση,  εξακολουθεί να διαδίδει μονότονα  δια  μέσου  των αιώνων στους ανθρώπους όλων  των  φυλών και όλων  των γενεών .                                                         
Το τραγικό είναι ,ότι ενώ τα δύο αυτά ψέματα είναι   παιδαριώδη και αφελή , οι άνθρωποι τα πιστεύουν και όχι  μόνον οι  αμόρφωτοι αλλά  και  οι μορφωμένοι  και οι  «επιστήμονες» . Και το χειρότερο είναι ότι όχι μόνον  αγνοούν  την πραγματικότητα αλλά και  αρνούνται με  πείσμα να μάθουν . Τα ξέρουμε εμείς αυτά !
Ας  ρίξουμε μια  ματιά σ΄ αυτή την διάσταση  της παραβολής σε σχέση με τα δυο αυτά  διαβολικά ψέματα ,ώστε  να μην είμαστε τελείως αγράμματοι στα θέματα της πίστης μας και ανοχύρωτοι απέναντι των  Αιρετικών .

1ον. Το πρώτο μεγάλο ψέμα είναι ότι τους υποσχέθηκε ο διάβολος, ότι θα γίνουν θεοί με τις δικές τους  δυνάμεις, βέβαιος όντας ότι αυτό εγκαινιάζει τον θάνατον: Και είπεν ο όφις τη γυναικί ου θανάτω αποθανείσθε  ήδει γάρ ο Θεός, ότι η αν ημέρα φάγητε απ΄αυτού, διανοιχθήσονται υμών οι οφθαλμοί και έσεσθε ως Θεοί, γινώσκοντες καλόν και πονηρόν. Γεν. Γ¨4,5
Είναι φανερό από μόνο του  ότι είναι ψέμα και απορεί κανείς πώς το πιστεύουν οι άνθρωποι αφού μετά από την παρακοή όχι μόνον δεν έγιναν θεοί αλλά ένα ταπεινωμένο και βασανισμένο ανθρώπινο γένος , μακριά από τον Δημιουργό  του . Αλλά και ο πλούσιος  της Παραβολής  που παρίστανε τον Βασιλιά φορώντας πορφύρα  και βύσσο βρέθηκε να ζητιανεύει από τον Λάζαρο μια  σταγόνα νερό  για να  βρέξει  την γλώσσα του.
Πάτερ  Αβραάμ ,ελέησον  με και πέμψον Λάζαρον ίνα  βάψει το άκρον του δακτύλου αυτού ύδατος  και καταψύξει την  γλώσσαν μου,  ότι οδυνώμαι  εν τη  φλογί  τούτη.   Τέτοιοι ελεεινοί  θεοί γίναμε όσοι πιστεύαμε και πιστεύουμε στο 1ο αυτό  μεγάλο ψέμα του σατανά,  ότι  ο άνθρωπος μπορεί να γίνει από  μόνος του θεός.

2ον.Το δεύτερον μεγάλο ψέμα  είναι ότι διαδίδει την μετά θάνατον ανυπαρξίαν και επιστροφήν εις το μηδέν όπως γίνεται  με τα ζώα.  Αυτό είναι πολύ πιο πονηρό από το   πρώτο ψέμα και παγιδεύει πολλούς . Γι αυτό πρέπει να δώσουμε  πολύ μεγάλη προσοχή.
Υπάρχουν δυο μορφές ανυπαρξίας στη  διαβολική στρατηγική.

1ο. Η άμεσος ανυπαρξία για τους αφελείς . Απέθανεν ο πλούσιος και ετάφη, άρα δεν πρόκειται περί νεκροφάνειας. Αλλά (εμφανίζεται) εν τω Άδη υπάρχων εν βασάνοις. Τόσο ο πλούσιος όσο και ο Λάζαρος  υπάρχουν, άρα η  ανυπαρξία μετά θάνατον  αποκλείεται.                                                                                                                   2ο. Η έμμεσος, ανυπαρξία   λέγεται μετεμψύχωσις η μετενσάρκωσις, δηλ. η ψυχή περνά διαδοχικά από διάφορα σώματα ανθρώ­πων η ζώων μέχρι να φτάσει στο  ΝΙΡΒΑΝΑ  και να εξαφανιστεί στο τίποτα, δηλαδή πάλι στο  μηδέν..

Μπροστά σ΄ αυτήν την κατάσταση του σκοταδισμού, ο μόνος που μπορεί να πληροφορήσει σωστά είναι ο Χριστός και η εκκλησία του, και αυτό κάνει και σήμερα, ρίχνοντας άπλετο φως: ότι ο Θεός έκτισε τον άνθρωπον επ΄αφθαρσία, και εικόνα της ιδίας ιδιότητος εποίησε αυτόν Και επειδή ανάμεσα  στις ιδιότητες  του Θεού δεν  υπάρχει ο θάνατος  ,γι αυτό και στις ιδιότητες  της εικόνας του Θεού που είναι ο άνθρωπος, προ  της παρακοής, δεν υπήρχε ο θάνατος . Πώς όμως κατάφερε το ανθρώπινο γένος  να τον αποκτήσει ; Φθόνω δε διαβόλου θάνατος εισήλθεν εις τον κόσμον.
Πολλές πληροφορίες μας δίδει αυτή η Παραβολή για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας, που είναι η αιωνιότητα .Γι αυτό και είναι δυναμίτης για τους  αιρετικούς : δηλ.            

1ον . Πληροφορίες για την ύπαρξη και τα βάσανα της κολάσεως  στον Άδη:  Ίνα Καταψύξει την  γλώσσαν μου, ότι  οδυνώμαι  εν τη φλογί  ταύτη.   Λκιστ΄24 .
2ον  .Πληροφορίες για την κατάπαυση (ανάπαυση) των δικαίων. Ορά τον Αβραάμ από  μακρόθεν και Λάζαρον εν τοις κόλποις αυτού. Λκ ιστ΄23. -----------------------                                          3ον .Πληροφορίες για το αδύνατον της επικοινωνίας μεταξύ των δυο καταστάσεων.
Μεταξύ ημών και υμών χάσμα  μέγα εστήρικται ,όπως οι θέλοντες διαβήναι ένθεν προς υμάς  μη δύνανται ,μηδέ οι εκείθεν προς ημάς  διαπερώσιν .  Λκ ιστ΄26                                                                                                                                       

Ο τρόπος μεταβάσεως στην αιώνια ζωή διαφέρει:

1ον οι δίκαιοι μεταφέρονται   στους κόλπους του ΑΒΡΑΑΜ με φρουρά ( απενεχθήναι).
2ον Οι κολασμένοι  πάνε μόνοι τους, εθελοντικά στον ΆΔΗ:  (ίνα μη και αυτοί ελθωσι εις τον τόπον τούτον της βασάνου. Λκ ιστ΄28. Ο έχων  ώτα  ακούειν  ακουέτω .

                                                          ΑΜΗΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ (Γαδαρηνών) - ΛΚ. Η.27-39

 του π. Νικ. Φαναριώτη - Εφημ. Ι.Ν. Οσίου Λουκά Πατρών για την   23-10-11


Ος είχε  δαιμόνια εκ χρόνων ικανών, και ιμάτιον ουκ ενεδιδύσκετο

και

εν οικία ουκ έμενεν αλλ΄εν τοις μνήμασιν.


Στην εποχή μας κυκλοφορεί πολύς διάβολος διοικουμενικά, και εκεί που δεν υπάρχει Χριστός, κάνει θραύση.  Και αυτά τα φοβερά που συμβαίνουν στον πλανήτη, δεν είναι πόλεμος των πολιτισμών, αλλά όργιο καταστροφής του διαβόλου κατά του κόσμου είναι γραμμένο στην Αποκ.ΙΒ΄12. Ουαί την γην και την θάλασσαν, ότι κατέβη ο διάβολος προς υμάς, έχων θυμόν μέγαν, ειδώς ότι ολίγον καιρόν έχει.
                                   
Ο Χριστός μαζί με τους μαθητές του είχαν πάρει το πλοίον για την χώρα των Γαδαρηνών, και όταν βγήκε στην ξηρά υπήντησεν  αυτώ ανήρ τις εκ της πόλεως, ος είχε δαιμόνια εκ χρόνων ικανών, και ιμάτιο ουκ ενεδιδύσκετο και εν οικία ουκ έμενε, αλλ΄ εν τοις μνήμασι. Τα κύρια σημεία της περικοπής αναφέρονται σε δαιμόνια ,μνήματα ,γύμνια, γουρούνια, και υγρούς τάφους. Γύρω από αυτά θα περιστραφούμε.

Το νεκροταφείο είναι τόπος ερημώσεως  και θανάτου εκεί ο διάβολος  καμαρώνει το έργο των χειρών του, τις κατακτήσεις του.  Κι΄ αν έχουν κάποια μόνιμη κατοικία οι δαίμονες είναι οι ερημιές και τα μνήματα  άπελθε εις γη,  άνυδρον, έρημον, αγεώργητον, ην άνθρωπος ουκ οικεί,  Θεός  μόνος   επισκοπεί.   Μ. Βασίλειος  εξορκ., Εκεί ο μάγος (βλ. Κοσμάς ο Αιτωλός)  έστειλε τον νέον να πουλήσει την ψυχή του  εκεί ο Μέγας Αντώνιος πήγε να βρει και να πολεμήσει τους δαίμονας .

Αλλά ας μη μελαγχολήσουμε. Τα χριστιανικά κοιμητήρια, κατακτήθηκαν με έφοδο από τους Αγίους για τον Χριστό .Και όπως έγινε και στις  κατακτήσεις της σελήνης έτσι και εδώ, στα χριστιανικά κοιμητήρια οι άγιοι ύψωσαν το σύμβολο της ελπίδος , τον Τίμιον Σταυρόν.

Τα χριστιανικά κοιμητήρια, είναι χώροι αγίων εξομολογημένων και κοινωνημένων, εμποτισμένα από θεία κοινωνία, γεμάτα με άγια λείψανα αγνώστων αγίων γι αυτό και δεν επιτρέπεται να τα πατούμε  εκεί μέσα διάβολος δεν χωρεί.
Υπάρχουν και άλλα νεκροταφεία καταμεσής των πόλεων ((πρβ. Ασώτου)) τέτοια νεκροταφεία έχει γεμίσει η μοντέρνα κοσμική κοινωνία:  τα κακόφημα ξενοδοχεία, τα μαιευτήρια των αμβλώσεων, τα σκυλάδικα των οργίων, τα μεταμεσονύκτια άντρα με τα δηλητηριασμένα ποτά και ναρκωτικά..... είναι νεκροταφεία  που θάβονται  ζωντανοί όσοι συχνάζουν σ αυτά. δείχνουν νικηταί και είναι νικημένοι, δείχνουν ζωντανοί και είναι πεθαμένοι.

Τα νεκροταφεία είναι εκτός σχεδίου πόλεως δηλ. Εκτός σχεδίου Θεού   ((ότι ο Θεός έκτισε τον άνθρωπον επ΄αφθαρσία και εικόνα της ιδίας ιδιότητος εποίησεν αυτόν Φθόνω δε διαβόλου, θάνατος εισήλθε εις τον κόσμον. Σοφία Σολομώντος  Β.23
Άλλο, νεκροταφεία και άλλο χριστιανικά  κοιμητήρια. Όσα λέμε αφορούν τα νεκροταφεία  τα ειδωλολατρικά, τα εβραϊκά, τα μουσουλμανικά ,τα αιρετικά , που δεν υπάρχει ελπίδα, διότι δεν υπάρχει Σταυρός, άλλα όρθιες πέτρες με ονόματα.  Όποιος έχει μπει σε τέτοιους χώρους, νιώθει την παγωνιά του θανάτου.
Ο πόλεμος του διαβόλου κατά του Χριστού και της Εκκλησίας του, είναι μεγαλοφυώς ανεπτυγμένος σε δύο περιόδους της ιστορίας του ανθρωπίνου γένους- Την Προ Χ. οπού ο διάβολος είχε το βέτο (λόγω της δικαιοσύνης του Θεού) και στην Μ.Χ. οπού έχει δεθεί δια την εκκλησία. Η περικοπή αναφέρεται σε αυτή την δεύτερη  περίοδο.
800 χρόνια Π.Χ. ο Όμηρος ανέφερε τον μύθο της Κίρκης που σήμερα ενσαρκώνεται στην εκκοσμίκευση. Ας τον θυμηθούμε γιατί μας πηγαίνει γάντι. Οδύσσεια. Ραψωδία Κ΄
Το καράβι του Οδυσσέα ξέπεσε στο νησί της θεάς Κίρκης. Εκεί μια ομάδα  από 22 συντρόφους του ,  τους υποδέχτηκε η Κίρκη με τιμές, τους έστρωσε τραπέζι και άξαφνα, σαν ήπιανε οι σύντρόφοι, μ΄ ένα ραβδί τους χτύπησε και μες την χοιρομάντρα τους έκλεισε. Και είχαν φωνή και τρίχες και κεφάλι και σώμα χοίρων , μα γερός σαν πρώτα ό νους τους ήταν. Ραψ. Κ. 240-243.
Όσοι θέλουν να ζήσουν την εκκοσμίκευση, με γεια τους με χαρά τους. Ας μη γελιούνται όμως, όταν αρνούνται  πως παίζουν το ρόλο των συντρόφων του Οδυσσέα.
Υπάρχει όμως και η δεύτερη φάση, ο  Οδυσσέας εις τύπον Χριστού, ανάγκασε την  Κίρκη να  τους  ξανακάνει ανθρώπους . Τότε  αυτή,  περνώντας μ΄ άλλο μαγικό, πασάλειβε καθένα. Κι απ το κορμί τους έπεφταν οι τρίχες πούχαν πρώτα, φυτρώσει απ΄ το κατάρατο της μάγισσας βοτάνι. Κι, έγιναν άνθρωποι ξανά, πιο νέοι και πιο λεβέντες, κι΄ απ΄ ότι ήταν πρωτύτερα πιο ομορφοκαμωμένοι.     Ραψ. Κ. 395-  399.  Μεταφρ. ΣΙΔΕΡΗ.

Γιατί αν θέλουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, μόνον όσοι είναι κοντά στον Χριστό, μπορούν να λέγονται φερωνύμως άνθρωποι.

ΑΜΗΝ